Kidslessen

Kidslessen Paalgym & Aerial Hoop

Is jouw kind gek op klimmen en klauteren en is geen hoogte hem/ haar te hoog? Wij bieden paalgym & aerial hoop voor kids (7 t/m 14 jaar oud) aan op diverse locaties! 

Kom je gauw een gratis proefles volgen?

Zowel paalgym als aerial hoop combineert verschillende aspecten van ballet, turnen en acrobatiek. Het leert jongens en meisjes op een gecontroleerde manier hun lichamelijke vaardigheden te verbeteren. Ze leren klimmen, doen handstanden, draaien en balanceren. Sportief Paaldansen traint op lenigheid, zelfverzekerdheid en conditie. Maar natuurlijk staat plezier maken voorop :-)
En weet je wat ook zo plezierig is? Kids mogen gratis een proefles paalgym komen proberen. Dus waar wacht je nog op? Kom je ook een keertje paalgymmen?

Ik wil een gratis proefles paalgym/ aerial hoop plannen!


Kunnen alle kinderen meedoen?

Onze lessen zijn sportief en alle kinderen vanaf zeven jaar kunnen paalgym of aerial hoop doen. Doordat er erg veel verschillende oefeningen en niveaus bestaan, zal onze instructrice de oefeningen altijd aanpassen aan het niveau van het kind.
Is je kindje iets jonger? Dan raden we je aan even te mailen. De grens van 7 jaar is geen harde eis. Wel weten we uit ervaring dat veel kindjes jonger dan 7 jaar motorisch nog onvoldoende ontwikkelt zijn om instructies van de docente om te zetten in fysiek handelen. Omdat we veiligheid voorop stellen, is dit laatste wel een harde eis en zullen we in een proefles controleren of jouw kindje er al klaar voor is om op de kop te hangen :-) Want het ene kindje is het andere kindje niet; dus in overleg kan er altijd een gratis proefles gevolgd worden om te controleren of jouw kindje er al klaar voor is :-) 

Hoe ziet de paalgym les eruit?

Om warm te worden beginnen we onze lessen altijd met een Zumbadans of stopdans. Omdat het voor kinderen niet goed is om op te jonge leeftijd spiermassa op te bouwen, houden we daar tijdens de warming-up rekening mee. Na een korte en vrolijke warming-up leren we de kinderen gymoefeningen aan de paal. Tijdens de cooling-down trainen we ook op lenigheid.

Hoe ziet de aerial hoop les eruit?

ook de Aerial hoop les start met een warming-up om de spieren klaar te maken voor een acrobatische les. Na een korte en vrolijke warming-up leren we de kinderen gymoefeningen in de aerial hoop. Dit is natuurlijk rete gaaf, want na deze les kunnen de kids vliegen in een hoepel door de lucht en mooie bewegingen ten uitvoer brengen. Aan het einde van de les is er voor de ouders de mogelijkheid om te komen kijken naar wat de kids geleerd hebben!
De les wordt afgesloten met een cooling down, waarin de spieren weer even kunnen ontspannen na al het harde werken van de kids. 

Waar en wanneer kan mijn kind paalgym & aerial hoop les volgen?

Op dit moment verzorgen wij de kidslessen Paalgym op de volgende locaties, op de volgende dagen en tijden:

  • Utrecht: zondagen van 12:30 - 13:30 uur
  • Amsterdam: woensdagen van 16:30 - 17:30 uur
  • Rotterdam: woensdagen van 16:30 - 17:30 uur
  • Den Haag: donderdagen van 16:30 - 17:30 uur
  • 's Hertogenbosch: woensdagen van 18:30 - 19:30 uur

Op dit moment verzoegen wij de kidslessen Aerial Hoop alleen nog in Den Haag, op de volgende dag & tijd:
  • Den Haag: dinsdagen van 16:30 - 17:30 uur
Wel hopen wij de Aerial Hoop lessen voor kids in de toekomst uit te mogen breiden, zodat nog meer kids kunnen proeven van alle gave aerial sporten die er te doen zijn.

Meer informatie over de leslocaties vindt je hier

De benodigdheden

In onze groepslessen en workshops draagt iedereen sportkleding.

Paalgym

Tijdens de warming-up, cooling down en draaien in de paal beweeg je gemakkelijk in een lange broek. Echter zijn er, ook voor degenen die hun eerste les komen, oefeningen waarbij je in de paal wilt blijven zitten of hangen en op stof lukt dat niet. Om deze oefeningen te kunnen doen, is een korte broek en een mouwloos shirt nodig. Je kunt paaldansen op blote voeten of op soepele sportschoenen met een anti-sliplaag. Neem ook een handdoek mee waar je op kunt liggen tijdens de warming-up en de cooling down.

Aerial Hoop
Waar je bij Paalgym graag wat meer blote huid hebt om te kunnen klemmen aan de paal, is het bij een aerial hoop prettiger om stof om het lijf te hebben. We raden daarom een strakke maillot of legging aan, naast een balletpakje met mouwtjes. Of voor de jongens een strak t-shirt met (strakke) mouwtjes.

Heel belangrijk!
Voorkom uitglijden, gebruik de dag dat je gaat paalgymmen geen bodylotion of handcrème!

Wat zijn de kosten en hoe schrijf je je in voor een les?

Het abonnement dat je voor je kind afsluit is een maandabonnement. Dit betekent dat jouw kind het abonnement maandeljks kan opzeggen, met een maand opzegtermijn in achtneming. Per maand betaal je voor zowel paalgym als aerial hoop € 30,- via de automatische incasso en daarvoor mag je iedere week de les bijwonen. Er is iedere week les van September t/m Juni, behalve tijdens schoolvakanties. Voor de maanden Juli en Augustus hoeft uiteraard niet te worden betaald. 

Combinatie van paalgym & aerial hoop?
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Speciaal voor de fanatiekeling die beiden lessen wilt komen volgen, bieden we een combinatie aan. Je betaald voor dit abonnement geen 2 x € 30,- per maand, maar een totaal van € 49,- per maand. Dat is dus € 11,- korting per maand. 

Enthousiast geworden? Schrijf je nu in voor een gratis proefles door te mailen naar info@sportiefpaaldansen.nl.
Geef daarbij aan of het om een paalgym les gaat, of aerial hoop les en welke locatie! :-)