Paaldanslessen

Sportieve paaldanslessen

Wil jij ook eens ervaren hoe het voelt om een draai aan de paal te maken?

Misschien wil je juist beter worden in het paaldansen dan je nu al bent, of wil je eens proberen op je kop aan een danspaal te hangen? Sportief Paaldansen begeleidt wekelijks honderden dames, heren én kinderen bij hun paaldanservaring.

Direct online aanmelden

Sporten en meer

Paaldansen is een leuke en afwisselende sport. In paaldansen zitten verschillende aspecten van andere sporten als turnen, moderne dans en acrobatiek. Er zijn dan ook verschillende oefeningen die je in de paal kunt doen. Al die oefeningen kun je in willekeurige volgorde uitvoeren. Hierdoor train je elke les op kracht, uithoudingsvermogen en lenigheid. Er is altijd wel weer een nieuwe oefening om te leren. Hierdoor heb je constant nieuwe uitdagingen en blijft paaldansen afwisselend. Door de successen die je behaalt, neemt je zelfvertrouwen toe zodat je gemotiveerd blijft. Terwijl je plezier hebt, werk je tegelijkertijd aan je lichaam, geest en zelfvertrouwen.

Sommige mensen denken dat paaldansen iets is dat alleen in nachtclubs gebeurt.
Dit is niet het geval! Paaldansen is een topsport. Sportief Paaldansen richt zich dus alleen op de sport.

Is paaldansen iets voor jou?

Sportief Paaldansen is geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, lichaamsbouw of sportervaring. Je hoeft niet lenig of sterk te zijn. Voor ieder niveau zijn er verschillende oefeningen. Iedere oefening zorgt ervoor dat je jouw kracht en souplesse traint. Je zult vanzelf merken dat je na een tijdje kunt beginnen aan steeds moeilijkere oefeningen.

Opbouw van de paaldansles

Sportief Paaldansen start een les altijd met een Zumbadans, speciaal om warm te worden. Daarna doen we krachtoefeningen, zodat alle spieren sterker worden. We sluiten de warming-up af met rek- en strekoefeningen. De warming-up duurt ongeveer een half uur.

Vervolgens gaan we vijf kwartier paaldansen. Iedereen verspreidt zich over verschillende palen, zodat je altijd de oefeningen die jij op dat moment wilt proberen, kunt oefenen. De docent komt bij iedereen persoonlijk langs. Zij geeft uitleg over nieuwe oefeningen, maar ook ondersteuning bij de oefeningen die je wilt verbeteren. De docent zal altijd beginnen bij nieuwe leerlingen.

Cursisten die voor het eerst een proefles volgen, zitten in dezelfde les als iemand die al jaren traint. Iedereen is anders en leert op zijn of haar eigen manier. Je krijgt persoonlijke begeleiding die aansluit bij jouw tempo en de oefeningen die jij wilt leren. Aan het einde van de les wordt er aandacht besteed aan choreografie en vloerwerk. Het laatste kwartier begeleidt de docent de gehele groep bij de ‘cooling down’. Deze is voor de hele groep gelijk. Tijdens deze afkoeling is er aandacht voor lenigheid en ontspanning.

Inschrijven

Iedereen is welkom om vrijblijvend een proefles te volgen. Om je direct in te schrijven klik je hier. Een proefles kost tijdelijk €7,50.
 Je kunt je ook inschrijven voor een inloopworkshop.